2011. december 19., hétfő

Ma beszélgettem az egyik ismerősömmel, és felmerült a muffin téma is. Igaz, hogy Ő dobozasat szokott sütni, (nincs sok ideje), de nekem adott egy jó ötletet. Keresgéltem a neten, és találtam is 2 receptet ami tetszik. Lehet, hogy megsütöm majd valamelyiket. Bemásolom a recepteket.



Karácsonyi ízű muffin

Hozzávalók

10 dkg olvasztott hűtött margarin

15dkg cukor

15dkg liszt

1 evőkanál mézeskalács fűszerkeverék

fél csomag sütőpor

2 tojás

1,5 dl tej

A hozzávalókat összekeverem,kiöntöm formákba és előmelegített sütőben 180°-on 20 percig sütöm. Nagyon fincsi.



Kávés muffin recept:

Hozzávalók:

15 dkg vaj vagy margarin

15 dkg cukor

2 tojás

2 evőkanál instant kávé (nescafe)

2 ek tej vagy tejszín (ízlés dolga)

10 dkg liszt

1 tk sütőpor

10 dkg dió

A kávés muffin elkészítése:

A vajat a cukorral krémesre keverjük, legcélszerűbb robotgépet használni. Ezután hozzákeverjük a tojásokat is. A nescafe-t langyos tejben feloldjuk, majd hozzáadjuk a cukros vajas masszához. Külön edényben összekeverjük a lisztet és a sütőport a pirított dióval. Következő lépésként fakanál segítségével beleforgatjuk a lisztes keveréket az előző masszába.

1 megjegyzés:

Rita írta...

Húh ez nagyon jól hangzik. Én is sütök ilyet de tripla adagot. :D